A TELMA, az IVECO és a Petit Forestier Group összefogtak a hibrid indukciós fékrendszer fejlesztése érdekében
A TELMA, az IVECO és a Petit Forestier Group összefogtak a hibrid indukciós fékrendszer fejlesztése érdekében: ez az innováció a fékezés során keletkező energiát hasznos energiává alakítja
A súrlódásmentes fékrendszerek piacvezető vállalata, a TELMA, a haszongépjárművek területén kulcsszerepet játszó IVECO, valamint a hűtött járművek bérbeadásának európai piacvezetője, a Petit Forestier Group egy egyedülálló Daily prototípust fejlesztett ki, amely a Petit Forestier Group integrált karosszériaépítője, az Urban by Lecapitaine által gyártott hűtött karosszériával és egy eddig még nem látott hibrid indukciós fékrendszerrel (HIB) van felszerelve.
- A három partner együttműködésének eredményeként létrejött hibrid elektromágneses technológia javítja a haszongépjárművek üzemanyag-hatékonyságát, biztonságát és teljesítményét a biztonságosabb és energiatakarékosabb közlekedés érdekében.
- Akár 30%-kal csökken az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás.
- Akár 90%-kal csökken a fékek kopása és a fékezés során keletkező finom részecskék kibocsátása.
A súrlódásmentes fékrendszerek piacvezető vállalata, a TELMA, a haszongépjárművek területén kulcsszerepet játszó IVECO, valamint a hűtött járművek bérbeadásának európai piacvezetője, a Petit Forestier Group egy egyedülálló Daily prototípust fejlesztett ki, amely a Petit Forestier Group integrált karosszériaépítője, az Urban by Lecapitaine által gyártott hűtött karosszériával és egy eddig nem látott hibrid indukciós fékrendszerrel (HIB) van felszerelve. A három ipari partner együttműködésének eredményeként létrejött első hibrid járművet a Solutrans nemzetközi közúti és városi közlekedési rendezvényen mutatták be, amelyet november 18. és 22. között rendeztek meg Lyonban. A kiállítás ideje alatt a járművet tesztpályán is kipróbálhatták az érdeklődők.
Konkrét megoldás, amely ötvözi a teljesítményt, az üzemanyag-hatékonyságot és a biztonságot
A TELMA által haszongépjárművek számára kifejlesztett HIB rendszer jelentős áttörést jelent a közlekedési ágazat energetikai átállásában. Ez az innovatív technológia a fékezési energiát visszanyerhető és felhasználható energiává alakítja. A rendszer lehetővé teszi a belső égésű motorral felszerelt járművek „hibridizálását” anélkül, hogy jelentős szerkezeti módosításokra lenne szükség, így azonnal alkalmazható megoldást kínál az üzemanyag-fogyasztás és a kibocsátás csökkentésére, miközben javítja a biztonságot és a vezetési kényelmet.
A TELMA 3 az 1-ben innovációja fokozza a teljesítményt és a fenntarthatóságot
Több éves kutatás eredményeként a TELMA HIB rendszere három funkciót ötvöz: retarder, kiegészítő elektromos motor és generátor. Fékhatás alatt a Daily, amelyben ez a technológia megtalálható, visszanyeri a fékezés során keletkező energiát, és egy kiegészítő akkumulátorban tárolja, míg gyorsításkor segíti a jármű hajtását és kiegészítő berendezéseket is táplálhat. Ez a megközelítés csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO₂-kibocsátást, miközben javítja az általános energiahatékonyságot.
A HIB rendszer akár 90%-kal csökkenti a szolgálati fékek terhelését, így meghosszabbítja a fékek élettartamát, csökkenti a karbantartási költségeket, és sima, csendes működésével javítja a vezetési kényelmet. Ezen túlmenően a fékezés során keletkező finom részecskék 90%-os csökkenése mellett – ami a jövőbeli Euro 7 szabvány szempontjából, amely először vezet be kibocsátási határértékeket a fékezésre vonatkozóan, kulcsfontosságú előny – a hivatalos tesztek* akár 30%-os üzemanyag-fogyasztás és CO₂-csökkenést is igazolnak.
„A projektben elért előrelépés és az IVECO-val és a Petit Forestier Grouppal folytatott folyamatos partnerség büszkeség forrása a TELMA összes csapata számára. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy lehetőséget adhatunk termékünk tesztelésére az iparági szereplőknek és a nagyközönségnek” – mondja Ariel Levy, a TELMA elnöke.
IVECO Daily: innovációra tervezett alváz
A Daily, az IVECO könnyű haszongépjárműve, amely alvázának robusztusságáról és sokoldalúságáról híres, ideális alapot nyújt a HIB rendszerhez. Karosszériabarát kialakítása zökkenőmentes integrációt tesz lehetővé a teljesítmény és a teherbírás romlása nélkül.
„Ez a projekt kiemeli a Daily azon képességét, hogy olyan fejlett megoldásokat integráljon, amelyek valóban támogatják a közlekedés dekarbonizációját” – magyarázza Giuliano Giovannini, az IVECO termékportfólió-menedzsmentjének vezetője. „Gyártóként az a feladatunk, hogy figyelmesen meghallgassuk ügyfeleinket, megértsük az általuk tapasztalt működési kihívásokat, és olyan technológiai innovációkat hozzunk piacra, amelyek megfelelnek a valós igényeiknek. Magas szintű ipari partnerekkel együttműködve felgyorsíthatjuk az energetikai átállást, és olyan megoldásokat kínálhatunk, amelyek ötvözik a teljesítményt, a fenntarthatóságot és a valós működésbe való zökkenőmentes integrációt.”
Petit Forestier Group: fenntarthatóbb és hatékonyabb hűtési lánc
A Petit Forestier Group számára a TELMA és az IVECO vállalatokkal való együttműködés egy konkrét megközelítést jelent a közös innováció terén, amely támogatja a felelősségteljesebb hűtött szállítást.
A Solutrans szakkiállításon bemutatott demonstrációs jármű az IVECO Daily alvázát ötvözi az Urban by Lecapitaine karosszériával, amelyet a Petit Forestier Group integrált karosszériaépítője tervezett, és amely könnyűségéről és energiahatékonyságáról ismert.
„Ez a partnerség megtestesíti a csoport azon szándékát, hogy partnereivel együtt új, konkrét megoldásokat keressen a környezeti hatások csökkentésére minden területen, és a hűtési lánc egyre fenntarthatóbbá és hatékonyabbá váljon” – mondja Yann Leriche, a Petit Forestier Group eszköz- és ellátási igazgatója. „A TELMA elektromágneses fék- és plug-in hibrid technológiájával való együttműködés révén a Petit Forestier Group folytatja elkötelezettségét az energiahatékonyság és a kibocsátáscsökkentés iránt.”
*az UTAC (Autó-, Motorkerékpár- és Kerékpártechnikai Szövetség) vezetésével, 2025 júliusában.

