Az IVECO új fejezetet nyit a fenntartható versenyzésben
Az IVECO új fejezetet nyit a fenntartható versenyzésben: bemutatkozik az úttörő ePaceTruck a 2025-ös Goodyear FIA Európai Kamionverseny-bajnokságban
- Az IVECO, mint a 2025-ös Goodyear FIA Európai Kamionverseny-bajnokság (ETRC) hivatalos partnere, a világ első teljesen elektromos ePaceTruck járművével támogatja az Európai Kamionverseny Szövetség (ETRA) dekarbonizációs célkitűzéseit.
- A 2025-ös szezonban az IVECO ismét technikai szponzorként áll a „Die Bullen von IVECO” – azaz a Team Schwabentruck és a Team Hahn Racing szövetsége – mögé.
Torino, 2025. 05. 16.
Az IVECO immár ötödik éve áll a Goodyear FIA Európai Kamionverseny-bajnokság (ETRC) mögött, és aktívan támogatja az Európai Kamionverseny Szövetség (ETRA) azon törekvését, hogy 2038-ra elérje a karbonsemlegességet. E vállalás kézzelfogható bizonyítéka az első, teljesen elektromos felvezető kamion, az IVECO S-eWay nyergesvontató bemutatása.
Az IVECO S-eWay debütál hivatalos ePaceTruck-ként az ETRC-ben
A bajnokság történetében először egy akkumulátoros-elektromos kamion vezette fel a mezőnyt: az IVECO S-eWay Pace Truck hivatalos felvezető járműként szolgál a 2025-ös szezonban. A premierre az idény nyitóversenyén, 2025. május 17–18-án került sor az olaszországi Misanóban. A jármű az IVECO S-Way LNG Pace Truck mellett lép pályára, amely már az előző két szezonban is szolgálatban állt.
Köszönhetően az akár 500 km-es hatótávjának, a jármű önállóan képes eljutni a versenyhelyszínekre, anélkül, hogy köztes töltésre lenne szüksége. A hajtásról kilenc darab, egyenként 82 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik, így az összesített energiatárolási kapacitás eléri a 738 kWh-t. A töltés 80%-os szintig mindössze 90 percet vesz igénybe, köszönhetően a 350 kW-os villámtöltési lehetőségnek.
A 4×2-es nyergesvontatóba az FPT Industrial – az IVECO hajtáslánc-fejlesztésre specializálódott testvérmárkája – által fejlesztett dupla motoros elektromos tengely került, amely 480 kW folyamatos teljesítményt és 1800 Nm nyomatékot biztosít.
A karakteres külső megjelenést merész fényezés, két fényhíd, LED-es fényszóróegység, háromrészes világító első védőrács, valamint több LED-es figyelmeztető fény teszi teljessé – mindezt az ETRA technikai szabályzatának teljes betartása mellett, maximális vizuális hatást biztosítva a rajtrácson.
Elektromos hajtás és LNG együtt: az IVECO többenergia-stratégiája
Az elektromos ePaceTruck premierje mellett az IVECO továbbra is hangsúlyozza vezető szerepét a megújuló üzemanyagok területén az IVECO S-Way LNG Pace Truck révén. A bio-LNG-vel üzemelő jármű akár 95%-kal is csökkentheti a CO₂-kibocsátást a hagyományos dízel kamionokhoz képest – ezáltal az IVECO átfogó és gyakorlatias többenergia-stratégiát képvisel a fenntartható áruszállítás terén.
Ez a kettős megközelítés – az elektromos mobilitás és a bio-LNG ötvözése a versenypályán – újfent megerősíti az IVECO elkötelezettségét amellett, hogy valódi, méretezhető megoldásokat kínáljon a kibocsátások csökkentésére a különféle szállítási felhasználásokban.
„Az új IVECO S-eWay hivatalos felvezető kamionként való bemutatásával egyértelmű, előremutató üzenetet küldünk: a nehézgépjármű-közlekedés fenntartható mobilitásának útja már megkezdődött az utakon, és fokozatosan megjelenik a motorsport világában is” – mondta Carlotta Mathis, az IVECO stratégiai és marketingvezetője. „Miközben az IVECO fennállásának 50. évfordulóját ünnepeljük, büszkén erősítjük meg hosszú távú partnerségünket a Goodyear FIA Európai Kamionverseny-bajnoksággal. Az ETRC az évek során jóval többé vált egy puszta versenynél – olyan platformmá, ahol közös értékeket osztunk meg: innováció, kitartás és technológiai fejlődés. Folyamatos jelenlétünk a motorsportban azt tükrözi, hogy hisszük: ami a legkeményebb körülmények között is teljesít, az vezetheti a fejlődést a mindennapi közlekedésben.”
„Die Bullen von IVECO” és a 2025-ös szezon újdonságai
Az IVECO továbbra is technikai szponzorként támogatja a „Die Bullen von IVECO” formációt, amely a Team Schwabentruck és a Team Hahn Racing együttműködéséből jött létre. A csapatok optimalizált IVECO S-Way-R versenykamionokkal versenyeznek, amelyek az IVECO sorozatgyártású járműveinek megbízhatóságát és technológiai színvonalát tükrözik.
A hatszoros Európa-bajnok Jochen Hahn vezeti a Hahn Racing csapatát, fiával, Lukas Hahnnal az oldalán.
„A téli időszakot arra használtuk, hogy tökéletesre hangoljuk a motort és az alvázat is. Az új kamionnal végzett első tesztek után a mosti pályán biztos vagyok benne, hogy a szezon még izgalmasabb élményt nyújt majd a rajongóknak” – mondta Jochen Hahn.
A Team Schwabentruck színeiben továbbra is Steffi Halm versenyez, jól ismert piros IVECO S-Way-R versenykamionjával.
„Azt várom, hogy az ellenfeleim ne lássanak mást, csak a pirosat, amikor megelőzöm őket!” – viccelődött Steffi Halm. „Izgatottan és nagy lelkesedéssel várom az új szezont.”
Újdonságként a 2025-ös évadban a Dakar-kamionverseny győztese, Martin Macik is bemutatkozik a kamionversenyzés világában, mégpedig a csehországi Most futamon, szintén egy IVECO S-Way-R volánja mögött.
A 2025-ös ETRC szezonban induló összes IVECO versenykamion a legújabb generációs hidrogénezett növényi olajjal üzemel majd – ez a szintetikus, megújuló üzemanyag jelentős kibocsátáscsökkentést tesz lehetővé anélkül, hogy ez a csúcskategóriás motorsportokban elvárt teljesítmény rovására menne.